Το μέγεθος της μάσκας ΔΕΝ είναι το πρόβλημα

Το μέγεθος της μάσκας ΔΕΝ είναι το πρόβλημα

Βλέποντας σήμερα, πρώτη μέρα ανοίγματος των σχολείων, το μέγεθος των μασκών που μοιράστηκαν στα σχολεία όλοι γελάσαμε. Είτε είσαι γονέας και το είδες από κοντά είτε όχι και το είδες μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα ήταν τουλάχιστον αστείο το θέαμα παιδιών να φοράνε μάσκες που θα έκαναν μόνο σε ενήλικες. Αν αρχίσουμε όμως να σκεφτόμαστε ότι οι μάσκες σύμφωνα με όσα είδαμε ήταν κοντά στο μέγεθος που είχε ορίσει το υπουργείο ως προδιαγραφές τότε το θέμα σταματά να είναι αστείο.

πηγή: alfavita.gr

Παρόλα αυτά το μέγεθος των μασκών ΔΕΝ είναι το πρόβλημα. Ίσα ίσα που το να εμμένουμε στο να επισημαίνουμε ένα τεχνικό πρόβλημα ως κάτι παραπάνω από αυτό που είναι δεν βοηθά ιδιαίτερα την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει στον χώρο της Παιδείας λόγω της πανδημίας. Ίσως να δείχνει σε έναν βαθμό την διαχειριστική ανικανότητα του Υπουργείου αλλά το πρόβλημα δεν είναι απλώς διαχειριστικό αλλά πρωτίστως Πολιτικό. Και είναι πολιτικό γιατί οι επιλογές που έχουν γίνει (ή δεν έχουν γίνει) είναι καθαρά ταξικές:

α. Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς προσωπικό καθαριότητας. Σύμφωνα με την καταγγελία της ΟΛΜΕ: «Και ενώ καμία κυβερνητική πρόνοια δεν υπήρξε για την τήρηση των φυσικών αποστάσεων και τη λειτουργία τμημάτων με μικρότερο αριθμό μαθητών, ενώ σε πολλούς Δήμους το προσωπικό καθαριότητας ακόμη δεν έχει τοποθετηθεί, ενώ τα κενά σε εκπαιδευτικούς είναι ακόμη χιλιάδες»

β. Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς προσθήκες νέων αιθουσών και προσλήψεις προσωπικού με αποτέλεσμα οι μαθητές σε Αττική/Θεσσαλονίκη να κάνουν μάθημα σε τμήματα των 20 μαθητών ανά τάξη κατά μέσο όρο (σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Υπουργός στην δημοσιότητα)

γ. Η πρόληψη και ενημέρωση του προσωπικού και των μαθητών σχολείων μπαίνει στα όρια της προσωπικής ευθύνης. Πιο συγκεκριμένα: «Σε κάθε σχολική μονάδα, από το προσωπικό του σχολείου ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του. Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 κάθε σχολικής μονάδας:

  1. ενημερώνει και εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19,
  2. έχει την ευθύνη επικοινωνίας με τις οικογένειες των παιδιών, την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Οι ανωτέρω Διευθύνσεις επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ως φορέα υπεύθυνου για την ιχνηλάτηση επαφών,
  3. ενημερώνεται για τις τρέχουσες οδηγίες σχετικά με θέματα COVID-19 σε εκπαιδευτικές μονάδες και την αντιμετώπιση τους,
  4. έχει την ευθύνη για την τήρηση αρχείου καταγραφής απουσιών, που σχετίζονται με συμπτώματα συμβατά με COVID-19 για μαθητές και προσωπικό και την παρακολούθηση της πραγματοποίησης από αυτούς διαγνωστικού τεστ για COVID-19 (εφόσον συστηθεί από ιατρό) και του αποτελέσματός του,
  5. διαμορφώνει λίστα ατόμων του Τμήματος της σχολικής τάξης, που εκδηλώθηκε το κρούσμα και παρέχει σχετικές πληροφορίες στον φορέα ιχνηλάτησης των επαφών,
  6. έχει την ευθύνη διαμόρφωσης, εξοπλισμού και λειτουργίας του προκαθορισμένου χώρου απομόνωσης περιστατικού που εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με COVID-19 στο σχολείο.»

Εν ολίγοις τα καθήκοντα που θα έπρεπε να έχει το Υπουργείο Υγείας και οι εντεταλμένες υπηρεσίες του σχετικά με την πρόληψη και ενημέρωση πάνω στο κρίσιμο ζήτημα του κορονοϊού υποκαθίστανται από υπηρεσίες που θα πρέπει να προσφέρουν καθηγητές που καλούνται να γίνουν "γιατροί" στην θέση των γιατρών χωρίς να έχουν εκπαιδευθεί σε αυτό το επιστημονικό πεδίο.

Ο Γολγοθάς παιδιών, γονέων και καθηγητών μόλις ξεκίνησε. Ας ελπίσουμε να τελειώσει χωρίς απώλειες.

Photo by Aarón Blanco Tejedor on Unsplash

More in Παιδεία
Comments
Το μέγεθος της μάσκας ΔΕΝ είναι το πρόβλημα

Το μέγεθος της μάσκας ΔΕΝ είναι το πρόβλημα

Βλέποντας σήμερα, πρώτη μέρα ανοίγματος των σχολείων, το μέγεθος των μασκών που μοιράστηκαν στα σχολεία όλοι γελάσαμε. Είτε είσαι γονέας και το είδες από κοντά είτε όχι και το είδες μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα ήταν τουλάχιστον αστείο το θέαμα παιδιών να φοράνε μάσκες που θα έκαναν μόνο σε ενήλικες. Αν αρχίσουμε όμως να σκεφτόμαστε ότι οι μάσκες σύμφωνα με όσα είδαμε ήταν κοντά στο μέγεθος που είχε ορίσει το υπουργείο ως προδιαγραφές τότε το θέμα σταματά να είναι αστείο.

πηγή: alfavita.gr

Παρόλα αυτά το μέγεθος των μασκών ΔΕΝ είναι το πρόβλημα. Ίσα ίσα που το να εμμένουμε στο να επισημαίνουμε ένα τεχνικό πρόβλημα ως κάτι παραπάνω από αυτό που είναι δεν βοηθά ιδιαίτερα την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει στον χώρο της Παιδείας λόγω της πανδημίας. Ίσως να δείχνει σε έναν βαθμό την διαχειριστική ανικανότητα του Υπουργείου αλλά το πρόβλημα δεν είναι απλώς διαχειριστικό αλλά πρωτίστως Πολιτικό. Και είναι πολιτικό γιατί οι επιλογές που έχουν γίνει (ή δεν έχουν γίνει) είναι καθαρά ταξικές:

α. Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς προσωπικό καθαριότητας. Σύμφωνα με την καταγγελία της ΟΛΜΕ: «Και ενώ καμία κυβερνητική πρόνοια δεν υπήρξε για την τήρηση των φυσικών αποστάσεων και τη λειτουργία τμημάτων με μικρότερο αριθμό μαθητών, ενώ σε πολλούς Δήμους το προσωπικό καθαριότητας ακόμη δεν έχει τοποθετηθεί, ενώ τα κενά σε εκπαιδευτικούς είναι ακόμη χιλιάδες»

β. Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς προσθήκες νέων αιθουσών και προσλήψεις προσωπικού με αποτέλεσμα οι μαθητές σε Αττική/Θεσσαλονίκη να κάνουν μάθημα σε τμήματα των 20 μαθητών ανά τάξη κατά μέσο όρο (σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Υπουργός στην δημοσιότητα)

γ. Η πρόληψη και ενημέρωση του προσωπικού και των μαθητών σχολείων μπαίνει στα όρια της προσωπικής ευθύνης. Πιο συγκεκριμένα: «Σε κάθε σχολική μονάδα, από το προσωπικό του σχολείου ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του. Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 κάθε σχολικής μονάδας:

  1. ενημερώνει και εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19,
  2. έχει την ευθύνη επικοινωνίας με τις οικογένειες των παιδιών, την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Οι ανωτέρω Διευθύνσεις επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ως φορέα υπεύθυνου για την ιχνηλάτηση επαφών,
  3. ενημερώνεται για τις τρέχουσες οδηγίες σχετικά με θέματα COVID-19 σε εκπαιδευτικές μονάδες και την αντιμετώπιση τους,
  4. έχει την ευθύνη για την τήρηση αρχείου καταγραφής απουσιών, που σχετίζονται με συμπτώματα συμβατά με COVID-19 για μαθητές και προσωπικό και την παρακολούθηση της πραγματοποίησης από αυτούς διαγνωστικού τεστ για COVID-19 (εφόσον συστηθεί από ιατρό) και του αποτελέσματός του,
  5. διαμορφώνει λίστα ατόμων του Τμήματος της σχολικής τάξης, που εκδηλώθηκε το κρούσμα και παρέχει σχετικές πληροφορίες στον φορέα ιχνηλάτησης των επαφών,
  6. έχει την ευθύνη διαμόρφωσης, εξοπλισμού και λειτουργίας του προκαθορισμένου χώρου απομόνωσης περιστατικού που εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με COVID-19 στο σχολείο.»

Εν ολίγοις τα καθήκοντα που θα έπρεπε να έχει το Υπουργείο Υγείας και οι εντεταλμένες υπηρεσίες του σχετικά με την πρόληψη και ενημέρωση πάνω στο κρίσιμο ζήτημα του κορονοϊού υποκαθίστανται από υπηρεσίες που θα πρέπει να προσφέρουν καθηγητές που καλούνται να γίνουν "γιατροί" στην θέση των γιατρών χωρίς να έχουν εκπαιδευθεί σε αυτό το επιστημονικό πεδίο.

Ο Γολγοθάς παιδιών, γονέων και καθηγητών μόλις ξεκίνησε. Ας ελπίσουμε να τελειώσει χωρίς απώλειες.

Photo by Aarón Blanco Tejedor on Unsplash

More in Παιδεία
Comments