Οι βάσεις των σχολών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Οι βάσεις των σχολών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Πριν από πολλά χρόνια , όταν έδινα εγώ εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση , θυμάμαι ότι κάποιοι καθηγητές μου , απαξίωναν τη δική μου ψηλή βαθμολογία αλλά και των συνυποψηφίων μου, λέγοντας ότι στην εποχή τους οι βαθμοί ήταν χαμηλοί , γιατί τα θέματα ήταν πολύ δύσκολα , ενώ "τώρα όλοι παίρνουν άριστα , πόσο έχει εξευτελιστεί η Παιδεια.."

Τώρα, λοιπόν , η "γκρίνια" επαναλαμβάνεται για τον αντίθετο λόγο (χαμηλές επιδόσεις υποψηφίων) αλλά με το ίδιο συμπεράσμα: πόσο καλύτερη ήταν παλιότερα  η Παιδεία .Τελικά πότε είναι  καλή η Παιδεία , όταν οι βαθμολογίες  των υποψηφίων είναι χαμηλές ή υψηλές ;

Νομίζω ότι πρόκειται  για ψευδοπρόβλημα, διότι  οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν έχουν ως στόχο να αναβαθμίσουν ούτε  να αξιολογήσουν  την Παιδεία  ολυτε το γνωστικό  ή πνευματικό επίπεδο των υποψηφίων . Στόχος των εξετάσεων είναι η κάλυψη  συγκεκριμένων θέσεων σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με έναν αδιάβλητο τρόπο .Και πραγματικά ο θεσμός  είναι πετυχημένος , γιατί στα τόσα χρόνια που διεξάγονται οι εξετάσεις  δεν έχει αμφισβητηθεί ο αδιάβλητος χαρακτήρας τους

Από το σημείο όμως αυτό ως το σημείο να βγάζουμε  συμπεράσματα για την Παιδεία που παρέχεται στη χώρα και για το επίπεδο της νεολαίας  ή ακόμα και για την μελλοντική  επαγγελματική  επάρκεια των σημερινών υποψηφίων ,η απόσταση είναι πολύ μεγάλη

"Μα είναι δυνατό να βγαίνεις φυσικός   έχοντας  περάσει στη σχολή με  11;" ρωτούν ορισμένοι. Η απάντηση κατά τη γνώμη μου είναι ότι δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο . Στις εισαγωγικές εξετάσεις  οι υποψήφιοι είναι  17-18 χρόνων (ηλικία  που δε χαρακτηρίζεται για την ωριμότητα της), καλούνται να εξεταστούν σε μαθήματα που πολλές φορές δε σχετίζονται με τον επιστημονικό  κλάδο  που θα σπουδάσουν (πχ Έκθεση), δεν είναι λίγες  οι φορές  που τα θέματα  που επιλέγει  η Επιτροπή  είναι από εεξεζητημενα μέχρι και λανθασμένα (!) και τέλος τα τελευταία ειδικά  χρόνια οι οικογένειες  αδυνατούν  να στείλουν  τα παιδιά  τους για σπουδές μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, με αποτέλεσμα να κάνουν πραγματική  "βουτια"  οι  βάσεις  των πανεπιστημίων της περιφέρειας

Επομένως , ας συγχαρούμε  τους επιτυχόντες για την εισαγωγή τους  στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση , ας τους ευχηθούμε καλή σταδιοδρομία, και τους προβληματισμούς μας για την Παιδεία  ας τους εκφράσουμε σε  άλλες  περιπτώσεις  και  όχι  στη συγκυριακή  πολλές  φορές  επιτυχία  ή αποτυχία  σε έναν  διαγωνισμό

More in Παιδεία
Comments
Οι βάσεις των σχολών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Οι βάσεις των σχολών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Πριν από πολλά χρόνια , όταν έδινα εγώ εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση , θυμάμαι ότι κάποιοι καθηγητές μου , απαξίωναν τη δική μου ψηλή βαθμολογία αλλά και των συνυποψηφίων μου, λέγοντας ότι στην εποχή τους οι βαθμοί ήταν χαμηλοί , γιατί τα θέματα ήταν πολύ δύσκολα , ενώ "τώρα όλοι παίρνουν άριστα , πόσο έχει εξευτελιστεί η Παιδεια.."

Τώρα, λοιπόν , η "γκρίνια" επαναλαμβάνεται για τον αντίθετο λόγο (χαμηλές επιδόσεις υποψηφίων) αλλά με το ίδιο συμπεράσμα: πόσο καλύτερη ήταν παλιότερα  η Παιδεία .Τελικά πότε είναι  καλή η Παιδεία , όταν οι βαθμολογίες  των υποψηφίων είναι χαμηλές ή υψηλές ;

Νομίζω ότι πρόκειται  για ψευδοπρόβλημα, διότι  οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν έχουν ως στόχο να αναβαθμίσουν ούτε  να αξιολογήσουν  την Παιδεία  ολυτε το γνωστικό  ή πνευματικό επίπεδο των υποψηφίων . Στόχος των εξετάσεων είναι η κάλυψη  συγκεκριμένων θέσεων σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με έναν αδιάβλητο τρόπο .Και πραγματικά ο θεσμός  είναι πετυχημένος , γιατί στα τόσα χρόνια που διεξάγονται οι εξετάσεις  δεν έχει αμφισβητηθεί ο αδιάβλητος χαρακτήρας τους

Από το σημείο όμως αυτό ως το σημείο να βγάζουμε  συμπεράσματα για την Παιδεία που παρέχεται στη χώρα και για το επίπεδο της νεολαίας  ή ακόμα και για την μελλοντική  επαγγελματική  επάρκεια των σημερινών υποψηφίων ,η απόσταση είναι πολύ μεγάλη

"Μα είναι δυνατό να βγαίνεις φυσικός   έχοντας  περάσει στη σχολή με  11;" ρωτούν ορισμένοι. Η απάντηση κατά τη γνώμη μου είναι ότι δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο . Στις εισαγωγικές εξετάσεις  οι υποψήφιοι είναι  17-18 χρόνων (ηλικία  που δε χαρακτηρίζεται για την ωριμότητα της), καλούνται να εξεταστούν σε μαθήματα που πολλές φορές δε σχετίζονται με τον επιστημονικό  κλάδο  που θα σπουδάσουν (πχ Έκθεση), δεν είναι λίγες  οι φορές  που τα θέματα  που επιλέγει  η Επιτροπή  είναι από εεξεζητημενα μέχρι και λανθασμένα (!) και τέλος τα τελευταία ειδικά  χρόνια οι οικογένειες  αδυνατούν  να στείλουν  τα παιδιά  τους για σπουδές μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, με αποτέλεσμα να κάνουν πραγματική  "βουτια"  οι  βάσεις  των πανεπιστημίων της περιφέρειας

Επομένως , ας συγχαρούμε  τους επιτυχόντες για την εισαγωγή τους  στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση , ας τους ευχηθούμε καλή σταδιοδρομία, και τους προβληματισμούς μας για την Παιδεία  ας τους εκφράσουμε σε  άλλες  περιπτώσεις  και  όχι  στη συγκυριακή  πολλές  φορές  επιτυχία  ή αποτυχία  σε έναν  διαγωνισμό

More in Παιδεία
Comments