Η TUI πήρε 3 δισ. από τη Γερμανία, αλλά δεν πληρώνει τους Έλληνες ξενοδόχους

Η TUI πήρε 3 δισ. από τη Γερμανία, αλλά δεν πληρώνει τους Έλληνες ξενοδόχους

Παρά το γεγονός ότι η TUI έλαβε από την Γερμανική κυβέρνηση έκτακτη κρατική ενίσχυση ύψους 3 δισ. ευρώ εκμεταλλευόμενη το προσωρινό ευρωπαϊκό πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων εν μέσω πανδημίας, αποφάσισε να προχωρήσει σε μονομερή αναδρομική αλλαγή των όρων πληρωμών της. Συγκεκριμένα, ενώ η εταιρεία όφειλε να εξοφλήσει τα τιμολόγια στους Έλληνες ξενοδόχους έως και δύο μήνες μετά την παροχή της υπηρεσίας, αποφάσισε μονομερώς να μεταθέσει το μεγαλύτερο μέρος των πληρωμών της κατά έξι μήνες, δηλαδή τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021. Οι ελληνικές μονάδες που ήδη αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρές προκλήσεις λόγω της πανδημίας, πλέον σπρώχνονται βιαίως στο χείλος του γκρεμού. Υπενθυμίζεται ότι πολλές εξ αυτών αναγκάστηκαν να απορροφήσουν σημαντικές απώλειες την προηγούμενη χρονιά, πριν καν τον κορονοϊό, λόγω της χρεωκοπίας της Thomas Cook. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι, η μη εξόφληση των σχετικών τιμολογίων και ενώ οι πελάτες έχουν ήδη καταβάλει την αντίστοιχη πλήρη αξία των πακέτων στην εταιρεία, πέρα από το γεγονός ότι αποτελεί μία μορφή υποχρεωτικού δανεισμού, επιπλέον συνιστά αθέμιτη πρακτική.

Με βάση τα παραπάνω, ο Ευρωβουλευτής Νίκος Ανδρουλάκης θέτει ερωτήματα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την πρακτική της TUI απέναντι στους προμηθευτές της αλλά και την στάση που προτίθεται να τηρήσει.

‌‌‌‌Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

H TUI, η μεγαλύτερη εταιρεία αναψυχής και ταξιδιών, αρνείται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της απέναντι στις Ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες, εξωθώντας τον ήδη πιεσμένο τουριστικό κλάδο της χώρας στην καταστροφή. Μετά την αθέτηση πληρωμών στην Ισπανία στις αρχές του 2020, η εταιρεία  προχώρησε σε μονομερή, αναδρομική αλλαγή των όρων πληρωμών και αφού οι υπηρεσίες είχαν ήδη παραδοθεί. Η εταιρεία αποφάσισε μονομερώς να μεταφέρει πληρωμές που έπρεπε να γίνουν έως και δύο μήνες μετά τη λήξη της θερινής σεζόν 2020, τον Μάρτιο και Απρίλιο 2021, προκαλώντας τους οικονομική ασφυξία.

Σημειώνεται ότι η TUI έχει λάβει €3 δισ. ως έκτακτη δανειοδότηση σε δύο δόσεις λόγω πανδημίας από την Γερμανική κυβέρνηση εντός του 2020, εκμεταλλευόμενη το προσωρινό ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις κρατικές ενισχύσεις. Ωστόσο η μη εξόφληση των ξενοδόχων, ενώ οι πελάτες έχουν ήδη καταβάλει την αντίστοιχη αξία των πακέτων στην εταιρεία, αποτελεί μία μορφή υποχρεωτικού δανεισμού.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Είναι η μη εξόφληση των υποχρεώσεών της συμβατή με το ισχύον πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης και πώς η συμπεριφορά αυτή θα επηρεάσει τη φερεγγυότητα της στο αναμενόμενο τρίτο αίτημα κρατικής ενίσχυσης της;

Είναι συμβατή η αναδρομική και μονομερής τροποποίηση της σύμβασης και πώς εξασφαλίζει η Επιτροπή ότι δεν πρόκειται για αθέμιτη μεταφορά εμπορικού κινδύνου;

Προβλέπονται μέτρα προστασίας και βοήθειας των επιχειρήσεων από τέτοιες πρακτικές, εν μέσω πανδημίας;

More in
Comments
Η TUI πήρε 3 δισ. από τη Γερμανία, αλλά δεν πληρώνει τους Έλληνες ξενοδόχους

Η TUI πήρε 3 δισ. από τη Γερμανία, αλλά δεν πληρώνει τους Έλληνες ξενοδόχους

Παρά το γεγονός ότι η TUI έλαβε από την Γερμανική κυβέρνηση έκτακτη κρατική ενίσχυση ύψους 3 δισ. ευρώ εκμεταλλευόμενη το προσωρινό ευρωπαϊκό πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων εν μέσω πανδημίας, αποφάσισε να προχωρήσει σε μονομερή αναδρομική αλλαγή των όρων πληρωμών της. Συγκεκριμένα, ενώ η εταιρεία όφειλε να εξοφλήσει τα τιμολόγια στους Έλληνες ξενοδόχους έως και δύο μήνες μετά την παροχή της υπηρεσίας, αποφάσισε μονομερώς να μεταθέσει το μεγαλύτερο μέρος των πληρωμών της κατά έξι μήνες, δηλαδή τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021. Οι ελληνικές μονάδες που ήδη αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρές προκλήσεις λόγω της πανδημίας, πλέον σπρώχνονται βιαίως στο χείλος του γκρεμού. Υπενθυμίζεται ότι πολλές εξ αυτών αναγκάστηκαν να απορροφήσουν σημαντικές απώλειες την προηγούμενη χρονιά, πριν καν τον κορονοϊό, λόγω της χρεωκοπίας της Thomas Cook. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι, η μη εξόφληση των σχετικών τιμολογίων και ενώ οι πελάτες έχουν ήδη καταβάλει την αντίστοιχη πλήρη αξία των πακέτων στην εταιρεία, πέρα από το γεγονός ότι αποτελεί μία μορφή υποχρεωτικού δανεισμού, επιπλέον συνιστά αθέμιτη πρακτική.

Με βάση τα παραπάνω, ο Ευρωβουλευτής Νίκος Ανδρουλάκης θέτει ερωτήματα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την πρακτική της TUI απέναντι στους προμηθευτές της αλλά και την στάση που προτίθεται να τηρήσει.

‌‌‌‌Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

H TUI, η μεγαλύτερη εταιρεία αναψυχής και ταξιδιών, αρνείται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της απέναντι στις Ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες, εξωθώντας τον ήδη πιεσμένο τουριστικό κλάδο της χώρας στην καταστροφή. Μετά την αθέτηση πληρωμών στην Ισπανία στις αρχές του 2020, η εταιρεία  προχώρησε σε μονομερή, αναδρομική αλλαγή των όρων πληρωμών και αφού οι υπηρεσίες είχαν ήδη παραδοθεί. Η εταιρεία αποφάσισε μονομερώς να μεταφέρει πληρωμές που έπρεπε να γίνουν έως και δύο μήνες μετά τη λήξη της θερινής σεζόν 2020, τον Μάρτιο και Απρίλιο 2021, προκαλώντας τους οικονομική ασφυξία.

Σημειώνεται ότι η TUI έχει λάβει €3 δισ. ως έκτακτη δανειοδότηση σε δύο δόσεις λόγω πανδημίας από την Γερμανική κυβέρνηση εντός του 2020, εκμεταλλευόμενη το προσωρινό ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις κρατικές ενισχύσεις. Ωστόσο η μη εξόφληση των ξενοδόχων, ενώ οι πελάτες έχουν ήδη καταβάλει την αντίστοιχη αξία των πακέτων στην εταιρεία, αποτελεί μία μορφή υποχρεωτικού δανεισμού.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Είναι η μη εξόφληση των υποχρεώσεών της συμβατή με το ισχύον πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης και πώς η συμπεριφορά αυτή θα επηρεάσει τη φερεγγυότητα της στο αναμενόμενο τρίτο αίτημα κρατικής ενίσχυσης της;

Είναι συμβατή η αναδρομική και μονομερής τροποποίηση της σύμβασης και πώς εξασφαλίζει η Επιτροπή ότι δεν πρόκειται για αθέμιτη μεταφορά εμπορικού κινδύνου;

Προβλέπονται μέτρα προστασίας και βοήθειας των επιχειρήσεων από τέτοιες πρακτικές, εν μέσω πανδημίας;

More in
Comments