Λίγα μαθηματικά ακόμα κυρία Κεραμέως

Λίγα μαθηματικά ακόμα κυρία Κεραμέως

ΛΙΓΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΚΟΜΑ ΚΥΡΙΑ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

I

Στο τηλεοπτικό διάγγελμα που έβγαλε η κα Κεραμέως, ακούμπησε 8 φορές τη μάσκα της μέσα σε 23 λεπτά. Δηλαδή μία φορά ανά τρία λεπτά μέσο όρο. (Προς το παρόν επιλέγουμε τη στρογγυλοποίηση προς τα κάτω.)

Αν λοιπόν οι μαθητές ηλικίας 5-18 ετών είναι τόσο... προσεκτικοί και εγκρατείς όσο και η κα Κεραμέως, που ως υπουργός έδινε το παράδειγμα στον απλό λαό μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες, τότε ο κάθε μαθητής θα ακουμπήσει τη μάσκα του περίπου 15 φορές μέσα σε ένα 45λεπτο μάθημα. Κατά μέσο όρο, ανεξαρτήτως φύλου.

Θεωρώντας ότι ένας/μια εκπαιδευτικός διδάσκει στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τα μεγάλα αστικά κέντρα κτλ, δηλαδή στην πλειονότητα των περιπτώσεων όπου έχουμε μεγάλα σχολεία, και όχι μονοθέσια ή διθέσια, τότε θα έχει στην τάξη του/της περίπου 24 μαθητές (μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι υπόλοιποι 10 μαθητές βρίσκονται π.χ. στην Άνω Μεριά Φολεγάνδρου, ώστε να έχουμε τον περιβόητο μέσο όρο των 17 μαθητών/τάξη, ο οποίος δημιούργησε τόσο μεγάλη ένταση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για τα τηλεοπτικά κανάλια μη με ρωτήσετε, δεν γνωρίζω).

Άρα μέσα σε ένα ωριαίο μάθημα, ένας/μια εκπαιδευτικός θα δει τους μαθητές του να αγγίζουν τη μάσκα τους 15 x 24 = 360 φορές. Κατά μέσο όρο, ανεξαρτήτως φύλου…

Συνεπώς θα πρέπει να κάνει το αντίστοιχο πλήθος παρατηρήσεων, όπως είναι υποχρεωμένος/η από τους τελευταίους κανονισμούς στα ελληνικά σχολεία. Μπορεί να χρειαστεί να αναλάβει και περαιτέρω δράση, αλλά μιας και τα σχολεία δεν έχουν ανοίξει ακόμα, τα πράγματα είναι κομματάκι ασαφή. Θα δούμε στην πράξη.

Η σχολική χρονιά κανονικά ξεκινάει στις 11 Σεπτέμβρη. Το υπουργείο κάπως τελευταία στιγμή ανακοίνωσε ότι θα ανοίξουν στις 7. Μετά από λίγο ανακοίνωσε ότι θα ανοίξουν στις 14. Μετά η Εκκλησία της Ελλάδος διαφώνησε, και είπε ότι ο αγιασμός θα γίνει στις 15. Δεν ξεκινάμε χωρίς αγιασμό. Ξεκινάμε; Άρα από τις 14 (;) Σεπτέμβρη (ή Οκτώβρη ή Νοέμβρη ή Δεκέμβρη ή Γενάρη ή Φλεβάρη ή Μάρτη, ανάλογα με το πότε θα αποφασίσει το υπουργείο να καλύψει όλα τα κενά και συνεπώς μπορεί να προσληφθούν κάποιοι/κάποιες ως αναπληρωτές/τριες) να ένα λογικό σχέδιο μαθήματος:

-Καλημέρα παιδιά!

-Γιωργάκη, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Μαρία, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Παντελή, μην κλωτσάς τη Μαρία

-Έρβιν, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Αθηνά, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Δημήτρη, μην φτύνεις τον Παντελή

-Ελένη, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Κώστα, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Ποιος έλυσε τις ασκήσεις που είχαμε;

-Δήμητρα, μην χαράζεις το θρανίο με τον διαβήτη

-Μοχάμεντ, κάτσε στην καρέκλα σου

-Ζένια, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Φένια, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Ορφέα, γιατί περιφέρεσαι στην τάξη;

-Νατάσα, ακόμα να ανοίξεις την τσάντα σου;

-Βαγγέλη και Ντίνα, μην ανταλλάσσεται τις μάσκες σας

-Πέτρο, μην κοιμάσαι πάνω στο θρανίο

-Νάντια, δεν είπαμε όχι κινητά στο σχολείο;

-μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-μην ακουμπάς τη μάσκα

-μην ακουμπάς τη μάσκα

-μην ακουμπάς τη μάσκα

-μην ακουμπάς τη μάσκα

μάσκα

μάσκα

μάσκα

μάσκα

μάσκα

α

α

α

α

α

α

ΛΙΓΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΚΟΜΑ, ΚΥΡΙΑ ΚΕΡΑΜΕΩΣ!

ΙΙ

Πέρυσι προσλήφθηκαν συνολικά 42.000 αναπληρωτές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Φέτος τα κενά θα είναι ακόμα περισσότερα, καθότι υπάρχουν πολλές συνταξιοδοτήσεις (πάνω από 2.250 μόνο στη β’βάθμια εκπαίδευση) και αναμένονται πολλές αιτήσεις μεγάλων σε ηλικία εκπαιδευτικών προκειμένου να απομακρυνθούν προσωρινά από την τάξη λόγω του φόβου της επιδημίας.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι όλοι μαζί θα είναι γύρω τις 5.000. Στην πρώτη φάση προσλήφθηκαν περίπου 20.000 αναπληρωτές. Άρα τα σχολεία θα ξεκινήσουν με περίπου: 42.000 + 5.000 – 20.000 = 27.000 κενά!

Ας υποθέσουμε ότι κατά μέσο όρο ο/η κάθε εκπαιδευτικός έχει περίπου 23,5 διδακτικές ώρες (βλ. Υ.Γ.2). Αυτό σημαίνει: 27.000 x 23,5 = 634.500 χαμένες διδακτικές ώρες την εβδομάδα για τη δημόσια παιδεία, την οποία τόσο πολύ αρέσκονται οι νεοφιλελεύθεροι να συγκρίνουν με τα πανάκριβα και επαρκώς στελεχωμένη από την πρώτη μέρα ιδιωτικά σχολεία! Αν η επόμενη φάση προσλήψεων γίνει π.χ. σε τρεις εβδομάδες, τότε θα έχουμε 1.900.000 χαμένες διδακτικές ώρες μέσα στον Σεπτέμβρη! Επαναλαμβάνω (επιτρέψτε μου τη στρογγυλοποίηση προς τα πάνω):

2.000.000 ΧΑΜΕΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ!

Και φυσικά, στη δεύτερη φάση προσλήψεων δεν θα καλυφθούν όλα τα κενά. Ας πούμε ότι θα προσληφθούν π.χ. 10.000 ακόμα εκπαιδευτικοί. Τότε, στα εναπομείναντα 17.000 κενά θα έχουμε: 17.000 x 23,5 = 399.500 χαμένες διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Άρα μιλάμε για περίπου 1.400.000 επιπλέον χαμένες διδακτικές ώρες μέχρι τα μέσα Οκτώβρη. Στρογγυλοποιούμε προς τα κάτω, εφόσον θα ακολουθήσει και τρίτη μεγάλη φάση προσλήψεων, αλλά κενά θα παραμένουν και θα συνεχίσουν να καλύπτονται καθ’όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Το οποίο, εκτός από τις άπειρες χαμένες διδακτικές ώρες για τους μαθητές, (μπορούμε να μιλήσουμε συνολικά γι απάνω από 4.000.000 χαμένες διδακτικές ώρες, το άγχος και τα έξοδα των γονιών που πρέπει πλέον να στέλνουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο από την α' γυμνασίου, και το άγχος να βγάλουν την ύλη όσοι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται όπως είδαμε... κάποια στιγμή, ακόμα και τον Φλεβάρη!) σημαίνει ότι: Καθημερινά θα υπάρχουν ενδιάμεσα κενά όπου οι μαθητές θα βρίσκονται... στο προαύλιο.

Εννοείται αφύλακτοι, γιατί δεν υπάρχει πλεόνασμα προσωπικού!

Ούτε εκπαιδευτικού ούτε επικουρικού.

Άρα; Όλοι οι σχεδιασμοί για μάσκες και υγιεινή κτλ. πάνε αυτομάτως στα σκουπίδια!

Υ.Γ.1 Παρακαλώ, την επόμενη φορά που ακούσετε έναν λάτρη της ελεύθερης αγοράς, έναν αγανακτισμένο αντικρατιστή, κάποιον τέλος πάντων που δεν ανέχεται με τίποτα την ύπαρξη δημοσίων υπαλλήλων, να σας μιλάει για χαμένες ώρες που προέρχονται από: καταλήψεις, απεργίες, εκδρομές, αργίες κτλ., σας παρακαλώ ρωτήστε τον: Ποια είναι η άποψή σας για τις 4.000.000 χαμένες διδακτικές ώρες που προκύπτουν από τη διαρκή απόφαση τις πολιτικής ηγεσίας να αφήνει κατ’ επανάληψη τα δημόσια σχολεία χωρίς καθηγητές;

Υ.Γ.2 Μερικές καυτές λεπτομέρειες:

-Την περίοδο 2010-20119 οι συνολικές αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης πλησιάζουν τις 36.000. Στη δευτεροβάθμια έχουμε 21.719 αποχωρήσεις. Οι πρώτες προσλήψεις μετά από τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ του 2008 έγιναν φέτος: 4.500 εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής. (Από την κυβέρνηση της ΝΔ, με τον διαγωνισμό με προσοντολόγιο του Γαβρόγλου του 2019.)

-Το 73% των μόνιμων εκπαιδευτικών έχουν ηλικία πάνω από 50 ετών.

-Ένας καθηγητής δευτεροβάθμιας που δεν έχει πολλά χρόνια προϋπηρεσίας (όλοι οι αναπληρωτές δηλαδή!) έχει 23 ώρες διδακτικό ωράριο. Ένας δάσκαλος στην πρωτοβάθμια έχει 24 ή 25 ώρες, ανάλογα με το σχολείο που υπηρετεί, αν είναι μονοθέσιο, διθέσιο ή πολυθέσιο. Επιλέξαμε να κάνουμε στρογγυλοποίηση του μέσου όρου προς τα κάτω.

More in Παιδεία
Comments
Λίγα μαθηματικά ακόμα κυρία Κεραμέως

Λίγα μαθηματικά ακόμα κυρία Κεραμέως

ΛΙΓΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΚΟΜΑ ΚΥΡΙΑ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

I

Στο τηλεοπτικό διάγγελμα που έβγαλε η κα Κεραμέως, ακούμπησε 8 φορές τη μάσκα της μέσα σε 23 λεπτά. Δηλαδή μία φορά ανά τρία λεπτά μέσο όρο. (Προς το παρόν επιλέγουμε τη στρογγυλοποίηση προς τα κάτω.)

Αν λοιπόν οι μαθητές ηλικίας 5-18 ετών είναι τόσο... προσεκτικοί και εγκρατείς όσο και η κα Κεραμέως, που ως υπουργός έδινε το παράδειγμα στον απλό λαό μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες, τότε ο κάθε μαθητής θα ακουμπήσει τη μάσκα του περίπου 15 φορές μέσα σε ένα 45λεπτο μάθημα. Κατά μέσο όρο, ανεξαρτήτως φύλου.

Θεωρώντας ότι ένας/μια εκπαιδευτικός διδάσκει στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τα μεγάλα αστικά κέντρα κτλ, δηλαδή στην πλειονότητα των περιπτώσεων όπου έχουμε μεγάλα σχολεία, και όχι μονοθέσια ή διθέσια, τότε θα έχει στην τάξη του/της περίπου 24 μαθητές (μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι υπόλοιποι 10 μαθητές βρίσκονται π.χ. στην Άνω Μεριά Φολεγάνδρου, ώστε να έχουμε τον περιβόητο μέσο όρο των 17 μαθητών/τάξη, ο οποίος δημιούργησε τόσο μεγάλη ένταση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για τα τηλεοπτικά κανάλια μη με ρωτήσετε, δεν γνωρίζω).

Άρα μέσα σε ένα ωριαίο μάθημα, ένας/μια εκπαιδευτικός θα δει τους μαθητές του να αγγίζουν τη μάσκα τους 15 x 24 = 360 φορές. Κατά μέσο όρο, ανεξαρτήτως φύλου…

Συνεπώς θα πρέπει να κάνει το αντίστοιχο πλήθος παρατηρήσεων, όπως είναι υποχρεωμένος/η από τους τελευταίους κανονισμούς στα ελληνικά σχολεία. Μπορεί να χρειαστεί να αναλάβει και περαιτέρω δράση, αλλά μιας και τα σχολεία δεν έχουν ανοίξει ακόμα, τα πράγματα είναι κομματάκι ασαφή. Θα δούμε στην πράξη.

Η σχολική χρονιά κανονικά ξεκινάει στις 11 Σεπτέμβρη. Το υπουργείο κάπως τελευταία στιγμή ανακοίνωσε ότι θα ανοίξουν στις 7. Μετά από λίγο ανακοίνωσε ότι θα ανοίξουν στις 14. Μετά η Εκκλησία της Ελλάδος διαφώνησε, και είπε ότι ο αγιασμός θα γίνει στις 15. Δεν ξεκινάμε χωρίς αγιασμό. Ξεκινάμε; Άρα από τις 14 (;) Σεπτέμβρη (ή Οκτώβρη ή Νοέμβρη ή Δεκέμβρη ή Γενάρη ή Φλεβάρη ή Μάρτη, ανάλογα με το πότε θα αποφασίσει το υπουργείο να καλύψει όλα τα κενά και συνεπώς μπορεί να προσληφθούν κάποιοι/κάποιες ως αναπληρωτές/τριες) να ένα λογικό σχέδιο μαθήματος:

-Καλημέρα παιδιά!

-Γιωργάκη, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Μαρία, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Παντελή, μην κλωτσάς τη Μαρία

-Έρβιν, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Αθηνά, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Δημήτρη, μην φτύνεις τον Παντελή

-Ελένη, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Κώστα, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Ποιος έλυσε τις ασκήσεις που είχαμε;

-Δήμητρα, μην χαράζεις το θρανίο με τον διαβήτη

-Μοχάμεντ, κάτσε στην καρέκλα σου

-Ζένια, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Φένια, μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-Ορφέα, γιατί περιφέρεσαι στην τάξη;

-Νατάσα, ακόμα να ανοίξεις την τσάντα σου;

-Βαγγέλη και Ντίνα, μην ανταλλάσσεται τις μάσκες σας

-Πέτρο, μην κοιμάσαι πάνω στο θρανίο

-Νάντια, δεν είπαμε όχι κινητά στο σχολείο;

-μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-μην ακουμπάς τη μάσκα σου

-μην ακουμπάς τη μάσκα

-μην ακουμπάς τη μάσκα

-μην ακουμπάς τη μάσκα

-μην ακουμπάς τη μάσκα

μάσκα

μάσκα

μάσκα

μάσκα

μάσκα

α

α

α

α

α

α

ΛΙΓΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΚΟΜΑ, ΚΥΡΙΑ ΚΕΡΑΜΕΩΣ!

ΙΙ

Πέρυσι προσλήφθηκαν συνολικά 42.000 αναπληρωτές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Φέτος τα κενά θα είναι ακόμα περισσότερα, καθότι υπάρχουν πολλές συνταξιοδοτήσεις (πάνω από 2.250 μόνο στη β’βάθμια εκπαίδευση) και αναμένονται πολλές αιτήσεις μεγάλων σε ηλικία εκπαιδευτικών προκειμένου να απομακρυνθούν προσωρινά από την τάξη λόγω του φόβου της επιδημίας.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι όλοι μαζί θα είναι γύρω τις 5.000. Στην πρώτη φάση προσλήφθηκαν περίπου 20.000 αναπληρωτές. Άρα τα σχολεία θα ξεκινήσουν με περίπου: 42.000 + 5.000 – 20.000 = 27.000 κενά!

Ας υποθέσουμε ότι κατά μέσο όρο ο/η κάθε εκπαιδευτικός έχει περίπου 23,5 διδακτικές ώρες (βλ. Υ.Γ.2). Αυτό σημαίνει: 27.000 x 23,5 = 634.500 χαμένες διδακτικές ώρες την εβδομάδα για τη δημόσια παιδεία, την οποία τόσο πολύ αρέσκονται οι νεοφιλελεύθεροι να συγκρίνουν με τα πανάκριβα και επαρκώς στελεχωμένη από την πρώτη μέρα ιδιωτικά σχολεία! Αν η επόμενη φάση προσλήψεων γίνει π.χ. σε τρεις εβδομάδες, τότε θα έχουμε 1.900.000 χαμένες διδακτικές ώρες μέσα στον Σεπτέμβρη! Επαναλαμβάνω (επιτρέψτε μου τη στρογγυλοποίηση προς τα πάνω):

2.000.000 ΧΑΜΕΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ!

Και φυσικά, στη δεύτερη φάση προσλήψεων δεν θα καλυφθούν όλα τα κενά. Ας πούμε ότι θα προσληφθούν π.χ. 10.000 ακόμα εκπαιδευτικοί. Τότε, στα εναπομείναντα 17.000 κενά θα έχουμε: 17.000 x 23,5 = 399.500 χαμένες διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Άρα μιλάμε για περίπου 1.400.000 επιπλέον χαμένες διδακτικές ώρες μέχρι τα μέσα Οκτώβρη. Στρογγυλοποιούμε προς τα κάτω, εφόσον θα ακολουθήσει και τρίτη μεγάλη φάση προσλήψεων, αλλά κενά θα παραμένουν και θα συνεχίσουν να καλύπτονται καθ’όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Το οποίο, εκτός από τις άπειρες χαμένες διδακτικές ώρες για τους μαθητές, (μπορούμε να μιλήσουμε συνολικά γι απάνω από 4.000.000 χαμένες διδακτικές ώρες, το άγχος και τα έξοδα των γονιών που πρέπει πλέον να στέλνουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο από την α' γυμνασίου, και το άγχος να βγάλουν την ύλη όσοι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται όπως είδαμε... κάποια στιγμή, ακόμα και τον Φλεβάρη!) σημαίνει ότι: Καθημερινά θα υπάρχουν ενδιάμεσα κενά όπου οι μαθητές θα βρίσκονται... στο προαύλιο.

Εννοείται αφύλακτοι, γιατί δεν υπάρχει πλεόνασμα προσωπικού!

Ούτε εκπαιδευτικού ούτε επικουρικού.

Άρα; Όλοι οι σχεδιασμοί για μάσκες και υγιεινή κτλ. πάνε αυτομάτως στα σκουπίδια!

Υ.Γ.1 Παρακαλώ, την επόμενη φορά που ακούσετε έναν λάτρη της ελεύθερης αγοράς, έναν αγανακτισμένο αντικρατιστή, κάποιον τέλος πάντων που δεν ανέχεται με τίποτα την ύπαρξη δημοσίων υπαλλήλων, να σας μιλάει για χαμένες ώρες που προέρχονται από: καταλήψεις, απεργίες, εκδρομές, αργίες κτλ., σας παρακαλώ ρωτήστε τον: Ποια είναι η άποψή σας για τις 4.000.000 χαμένες διδακτικές ώρες που προκύπτουν από τη διαρκή απόφαση τις πολιτικής ηγεσίας να αφήνει κατ’ επανάληψη τα δημόσια σχολεία χωρίς καθηγητές;

Υ.Γ.2 Μερικές καυτές λεπτομέρειες:

-Την περίοδο 2010-20119 οι συνολικές αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης πλησιάζουν τις 36.000. Στη δευτεροβάθμια έχουμε 21.719 αποχωρήσεις. Οι πρώτες προσλήψεις μετά από τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ του 2008 έγιναν φέτος: 4.500 εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής. (Από την κυβέρνηση της ΝΔ, με τον διαγωνισμό με προσοντολόγιο του Γαβρόγλου του 2019.)

-Το 73% των μόνιμων εκπαιδευτικών έχουν ηλικία πάνω από 50 ετών.

-Ένας καθηγητής δευτεροβάθμιας που δεν έχει πολλά χρόνια προϋπηρεσίας (όλοι οι αναπληρωτές δηλαδή!) έχει 23 ώρες διδακτικό ωράριο. Ένας δάσκαλος στην πρωτοβάθμια έχει 24 ή 25 ώρες, ανάλογα με το σχολείο που υπηρετεί, αν είναι μονοθέσιο, διθέσιο ή πολυθέσιο. Επιλέξαμε να κάνουμε στρογγυλοποίηση του μέσου όρου προς τα κάτω.

More in Παιδεία
Comments