#Με τους μαθητές. Διανύοντας μια περίοδο βαθιάς  πολιτικής παρακμής

#Με τους μαθητές. Διανύοντας μια περίοδο βαθιάς πολιτικής παρακμής

Το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί επικίνδυνες ακροβασίες για να καλύψει την ανικανότητα του. Μια πολιτική ηγεσία χωρίς προγραμματισμό, αδύναμη να καταρτίσει μια υπεύθυνη και σοβαρή εκπαιδευτική πολιτική σε μια περίοδο υγειονομικής κρίσης με οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις, που θα διασφαλίζει πρωτίστως την μείωση του κινδύνου μόλυνσης και εξάπλωσης του κορωνοϊού κι έπειτα το θεμελιώδες δικαίωμα της απρόσκοπτης κι αξιοπρεπούς εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά.
Το κυρίαρχο μήνυμα όλη αυτή την περίοδο για την προστασία μας είναι η κοινωνική απόσταση. Τι κι αν όλα τα κράτη προγραμμάτισαν την επάνοδο με τη μείωση του πλήθους των μαθητών στους χώρους διδασκαλίας ή την οργάνωση σε πιο ευρύχωρα περιβάλλοντα; Το επιτελικό της παιδείας αποφάσισε πως η απάντηση στην υγειονομική κρίση είναι,  «επιστροφή στην κανονικότητα»(!)
Δεν κατάφεραν σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο ούτε το αυτονόητο, τα σχολεία να ανοίξουν με εκπαιδευτικούς. Χιλιάδες είναι τα κενά ακόμα και σήμερα σε όλες τις δομές και τις βαθμίδες της εκπαίδευσης .
Αφού έκαναν τις διακοπές τους χωρίς άγχος και αίσθημα της ευθύνης που έχουν αναλάβει απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία κι αφού απέτυχαν ακόμα και να προσδιορίσουν την ημερομηνία έναρξης του σχολικού έτους, μας έκαναν απευθείας σύνδεση από το Υπουργείο για να διαφημίσουν ως άλλοι «τηλεπωλητές» τα περιβόητα «παγούρια».
Η μαθητική κοινότητα αντιδρά στην ανευθυνότητα και την προχειρότητα,  ενώ η απάντηση δια στόματος υπουργού και αντιπροέδρου της κυβέρνησης σήμερα το πρωί  είναι πως οι καταλήψεις των μαθητών είναι «μπούρδα», «ανοησία» και δείγμα «κοινωνικής παρακμής». Όταν ανώτερο κυβερνητικό στέλεχος εκφράζεται έτσι δημόσια στα αιτήματα για ασφάλεια και αξιοπρέπεια,  είναι βέβαιο ότι διανύουμε περίοδο βαθιάς πολιτικής παρακμής  με επικίνδυνες συνέπειες για την κοινωνία και τη δημοκρατία.
Ο τρόπος λειτουργίας της κυβέρνησης στιγματίζει την αξιοπιστία της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας σε κάθε επίπεδο. Η αυξανόμενη δημόσια δυσπιστία έναντι του τρόπου λειτουργίας και των επιδόσεων των κυβερνητικών οργάνων, είναι μια επικίνδυνη αδυναμία που πλήττει το σύνολο του πολιτικού μας συστήματος.
Οι αποφάσεις σε όλα σχεδόν τα πεδία πολιτικής  δείχνουν να είναι απομακρυσμένες από την εθνική αλλά και κοινωνική δημοκρατική σφαίρα. Από τα εθνικά ζητήματα μέχρι τον ρόλο του κράτους στη στήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων, την παιδεία και την υγεία προκαλούν σοβαρή σύγκρουση μεταξύ της παγιωμένης δημοκρατίας και της άσκησης εθνικής και υπερεθνικής  διακυβέρνησης . Η κυβερνητική τακτική του «νομοθετώ» και «πράττω»,  παρά τις κοινωνικές ανάγκες, η δημόσια απαξίωση των πολιτών,  η ελεγχόμενη πληροφόρηση που καταπατά το συνταγματικά κατοχυρωμένο  δικαίωμα κάθε πολίτη,  είναι ένα επικίνδυνο μείγμα που σιγοκαίει προσωρινά αλλά θα οδηγήσει μοιραία σε κοινωνική έκρηξη.

More in Εκπαιδευση
Comments
#Με τους μαθητές. Διανύοντας μια περίοδο βαθιάς  πολιτικής παρακμής

#Με τους μαθητές. Διανύοντας μια περίοδο βαθιάς πολιτικής παρακμής

Το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί επικίνδυνες ακροβασίες για να καλύψει την ανικανότητα του. Μια πολιτική ηγεσία χωρίς προγραμματισμό, αδύναμη να καταρτίσει μια υπεύθυνη και σοβαρή εκπαιδευτική πολιτική σε μια περίοδο υγειονομικής κρίσης με οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις, που θα διασφαλίζει πρωτίστως την μείωση του κινδύνου μόλυνσης και εξάπλωσης του κορωνοϊού κι έπειτα το θεμελιώδες δικαίωμα της απρόσκοπτης κι αξιοπρεπούς εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά.
Το κυρίαρχο μήνυμα όλη αυτή την περίοδο για την προστασία μας είναι η κοινωνική απόσταση. Τι κι αν όλα τα κράτη προγραμμάτισαν την επάνοδο με τη μείωση του πλήθους των μαθητών στους χώρους διδασκαλίας ή την οργάνωση σε πιο ευρύχωρα περιβάλλοντα; Το επιτελικό της παιδείας αποφάσισε πως η απάντηση στην υγειονομική κρίση είναι,  «επιστροφή στην κανονικότητα»(!)
Δεν κατάφεραν σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο ούτε το αυτονόητο, τα σχολεία να ανοίξουν με εκπαιδευτικούς. Χιλιάδες είναι τα κενά ακόμα και σήμερα σε όλες τις δομές και τις βαθμίδες της εκπαίδευσης .
Αφού έκαναν τις διακοπές τους χωρίς άγχος και αίσθημα της ευθύνης που έχουν αναλάβει απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία κι αφού απέτυχαν ακόμα και να προσδιορίσουν την ημερομηνία έναρξης του σχολικού έτους, μας έκαναν απευθείας σύνδεση από το Υπουργείο για να διαφημίσουν ως άλλοι «τηλεπωλητές» τα περιβόητα «παγούρια».
Η μαθητική κοινότητα αντιδρά στην ανευθυνότητα και την προχειρότητα,  ενώ η απάντηση δια στόματος υπουργού και αντιπροέδρου της κυβέρνησης σήμερα το πρωί  είναι πως οι καταλήψεις των μαθητών είναι «μπούρδα», «ανοησία» και δείγμα «κοινωνικής παρακμής». Όταν ανώτερο κυβερνητικό στέλεχος εκφράζεται έτσι δημόσια στα αιτήματα για ασφάλεια και αξιοπρέπεια,  είναι βέβαιο ότι διανύουμε περίοδο βαθιάς πολιτικής παρακμής  με επικίνδυνες συνέπειες για την κοινωνία και τη δημοκρατία.
Ο τρόπος λειτουργίας της κυβέρνησης στιγματίζει την αξιοπιστία της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας σε κάθε επίπεδο. Η αυξανόμενη δημόσια δυσπιστία έναντι του τρόπου λειτουργίας και των επιδόσεων των κυβερνητικών οργάνων, είναι μια επικίνδυνη αδυναμία που πλήττει το σύνολο του πολιτικού μας συστήματος.
Οι αποφάσεις σε όλα σχεδόν τα πεδία πολιτικής  δείχνουν να είναι απομακρυσμένες από την εθνική αλλά και κοινωνική δημοκρατική σφαίρα. Από τα εθνικά ζητήματα μέχρι τον ρόλο του κράτους στη στήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων, την παιδεία και την υγεία προκαλούν σοβαρή σύγκρουση μεταξύ της παγιωμένης δημοκρατίας και της άσκησης εθνικής και υπερεθνικής  διακυβέρνησης . Η κυβερνητική τακτική του «νομοθετώ» και «πράττω»,  παρά τις κοινωνικές ανάγκες, η δημόσια απαξίωση των πολιτών,  η ελεγχόμενη πληροφόρηση που καταπατά το συνταγματικά κατοχυρωμένο  δικαίωμα κάθε πολίτη,  είναι ένα επικίνδυνο μείγμα που σιγοκαίει προσωρινά αλλά θα οδηγήσει μοιραία σε κοινωνική έκρηξη.

More in Εκπαιδευση
Comments